28 Kasım 2010 Pazar

Çin Seddi

Çin diyince akla ilk gelen yerdir herhalde Çin Seddi , populer yerleri pek sevmesem de merakıma yenik düşünce bi bakıp cıkayım dedim ben de .

video

25 Ekim 2010 Pazartesi

best # 3 ever = Iverson



Allen Iverson aka the answer ; ilk izledigim basketbol macı kendilerininkisiydi ; torontoya karsı tek basına 54 sayı atıp macı kazandırmıstı , o gun basladı kendisine tutkum ; insan hic gormedigi birine nasıl bu kadar baglanır , onla yatıp onla kalkar sahiden bunun canlı ornegiydi . Her basketbolseverin ( ama kobeciler haric ) basketbol oynarken "elin ayvırsııın ve baskeeett" misali kendisine imrendigi vardır mutlaka .

İlk posterini aldıgımdı ve de ilk kol bandını . Iverson diyince akla ilk gelen sıfat kesinlikle "yurekli"dir , o ki devlere karsı oynadıgı oyunla nba de kısalar adına yeni bi sayfa acmıstır ; kendisini cıkardıgımızda ligin dibine demir atacak bi philly 76ers kadrosunu zamanında nba finaline cıkarmıs maalesef yuzuksuz sampiyonlardan biridir .



Gel gelelim beşiktaşıma transferine , o ki benim evrende gormek istedigim 3 sporcudan #3'si ( raikkonen v zidane'dan sonra) bunu ustelik kendi takımın yapıyorsa sevgin katbekat artıyor . Turk spor tarihinin en buyuk olayıdır , bunu alt etmek icin ya kobe nin yahut messi nin gelmesi gerektir .

Sırf adı sayesinde degil sadece bjk cola turka nın aynı zamanda bbl in de adı tum dunyada duyulacak yeni nesil veledlerimizde de # 3 iverson formaları sac v uzun kolluklar trendi yayılacak ulkede gittigi her salon dolacaktır . Guti ve Q7 nin toplam forma satıs miktarını gececegine ve ona harcanan paranın geri donusunun cok hızlı bir şekilde gerceklesecegine ise adım kadar eminim .



Sahaya ilk cıkıp elini kulagına dogru goturup o tribunleri yıktıgı an ben de kalbime yenik dusup yıkılmazsam bi yuzyılı daha cıkarırım o gazla .

Ozet : Hoşgeldin Iverson

video

26 Eylül 2010 Pazar

Ah bu kadınlar yok mu !

kadınların gidip kendilerine erkek (koca) secebilecekleri bir erkek dukkanı (magazası) acılmıstır. magaza 5 katlıdır ve her kat cıkıldıkca, erkeklerin nitelikleri de yukselmektedir.

magazada sadece tek bir kural gecerlidir: herhangi bir katın kapısından iceri giren kadın, o kattan alıs-veris etmek zorundadır ve eger bir ust kata cıkmak isterse, tekrar asagı katlara inemez.

bir gun bir grup kız arkadas, kendilerine erkek secmek icin magazaya gider.
ve...

1. kat: kapıda sunlar yazılıdır: "bu kattaki erkeklerin calısacak bir isleri var ve cocukları da severler". kızlar yazılanları okur ve soyle derler: "eh, hic yoktan iyidir ama bir de ust kata bakalım".

2. kat: kapıda yazılanlar: "buradaki erkeklerin iyi bir isleri var, cocukları severler ve son derece yakısıklıdırlar." kızlar: "hmmm, hic fena degil ama acaba bir ust katta ne var ?"








3. kat : "buradaki erkeklerin cok iyi birer isleri var, cocukları severler, son derece yakısıklıdırlar ve ev islerine de yardım ederler". kızlar: "aman
tanrım, cok etkileyici ama yukarıda baska katlar da var."

4. kat : "buradaki erkeklerin isleri cok iyi, cocukları cok severler, gayet yakısıklı olup, ev islerine yardım ederler ve ayrıca son derece romantiktirler". kızlar cıglık atmaya baslarlar: "inanılmaz, bir ust katta bizi neyin bekledigini bir dusunun!" ve bir kat daha cıkarlar...

5. kat: sunlar yazmaktadır: "bu kat bostur ve sadece, kadınları memnun etmenin mumkun olmadıgını kanıtlamak icin konmustur. cıkıs soldadır; umarız inerken merdivenlerden yuvarlanırsınız.

25 Mart 2010 Perşembe

Katillleeeeerrrrrr ! ! !


Bazı gruplar vardır sahiden iyidirler ve onları bizde -en iyi- kılacak olan ozel şeyler ararız . Kimi için sözleri - goruntuleri vs. bu işlevi gorurken benim içinse durum biraz farklı .
Oncelikle grubumuzdan bahsedeyim , The Killers . Kendilerini ilk kez zamanında aşinası oldugum The Oc de dinlemiştim , Mr Brightside , Smile like you mean v Everything Will Be Alright ile . Gece - gunduz bu sarkıları dinledigimi hatırlarım . Ardından , cok gecmeden bir yonlerini daha kesfettim ; kitapla arkadaslıgı sahane . Kitap + The Killers dan aldıgım haz gibisi yoktur , kanımca .
Hep iyi yanlarımda yanımda olacak degil ya . Taddıgım en acı verici anda da gene bana eşlik eden kendileriydi . Bir nevi ihanetten bahsediyorum . Neyse bunu kısa kesecegim .




Hayatımın pekcok donum noktasından sonra son olarak da uçakta yanıbasımdaydılar . 12 saatlik yolculuktan dolayı neredeyse hayattan bezmiş olan ben kendilerinin konser dvd sini - Live at Royal Albert Hall - ı gorunce yasadıgım mutlulugu tahmin edebilirsin , hic sanmıorum ya neyse . O uzerimdeki bitkinlik gitmiş adeta yaşama enerjisi enjekte edilmişti ruhuma ta ki dvd bitene kadar . Normalde romantik - duygusal takılmaz grubumuz lakin yasadıklarımda yanımda olmasının verdigi etkiyle pek bir duygulandım acıkcası .

Reklam yapmak gibi olmasın ama donusumde de Emirates i kullanacagım .

( Biliyorum ne ben bahane uretmeyi seviyorum ne de onları dinlemek herhangi birinin hobisi ama sahiden bu kez durum farklı . Normalde bu kadar aksatmazdım blog u ama sagolsun Çin de havadan tut ( gerci konumuzun bunla alakası yok ) google a msn e twitter a giriş yasaktı . Ancak keşfedebildik bu Hot Spot Shield ı )

11 Mart 2010 Perşembe

Hachiko



Dikkat , okuyacagınız makale aşırı duygusal kaçabilir , selpagınızı hali hazırda tutmanızda fayda vardır !

Film bana birkac "ilk"leri yasatmasıyla hafızamda kalacaktır , bir kere agızdan agıza dolasan "bogazım dugumlendi" hissini yasadım sayesinde , sahiden tadını merak ediyordum . Bir diger onemiyse kendimi kesfetmemi sagladı.Evet evet, keşiften bahsediyorum .Anladım ki en zayıf noktam köpeklermiş.Marley & me sonrası kopek sahibi olma istegim belirmişti , bu film sonrası ise kesinlik kazandı .Kendileri "Bucketlist" e liste bası bir giriş yaptılar .




Filme gelince , cast kucumsenecek gibi degildi amma velakin basrolde oyle bir "şey" vardı ki...Onlara deginmeyecegim bile.Leading Actor umuz Japonyada bulunan "Akira" cinsi bi kopektir.Filmde anlatılansa bir kopegin sahibine besledigi en saf hisler ; sadakat , aşk , baglılık ...




Gunumuzde 30-40 yıllık eşler dahi sevdigini yitirdikten sonra yalnızlıga dayanamayıp yeni birilerine kol açarken bizim "hayvan" die aşagıladıgımız bu canlıdan ogrenecegimiz cok ders var .

İzle !

21 Şubat 2010 Pazar

Best Date Ever

Hayatımda gördügüm en şahane "date event"i , (yalnız birazcık kısa,sadece 2 dakikacık)

Söze ne hacet ! Buyurun.

video

Arka planda çalan muzikalse "Big Star – Thirteen”

18 Şubat 2010 Perşembe

Ahmet Haşim Vs Orhan Veli

Muzikte,sinemada,tiyatroda hatta romanda oldugu gibi maalesef şiirde de hala eskiye yad etmekteyim.

"Hiçbir şeyin tadı eskisi gibi degil"

diye hayıflanan buyuklerime gel de hak verme.Neden 1930larda yasamak istedigime dair bir gerekce daha...


Ahmet Haşim


Akşam, yine akşam, yine akşam
Göllerde bu dem bir kamış olsam.


Orhan Veli Kanık


Akşam, yine akşam, yine akşam
Bir de rakı şişesinde balık olsam.


Ahmet Haşim


Canan ki gündüzleri gelmez
Akşam görünür havz üzerinde.


Orhan Veli Kanık


Canan ki Degüstasyon'a gelmez,
Balıkpazarı'na hiç gelmez.


Ahmet Haşim


Yarin dudağından getirilmiş
Bir katre alevdir bu karanfil
Ruhum acısından bunu bildi.
Düştükçe vurulmuş gibi yer yer
Kızgın kokusundan kelebekler
Gönlüm ona pervane kesildi.


Orhan Veli Kanık


Hakkınız var, güzel değildir ihtimal
Mübalağa sanatı kadar
Varşova'da ölmesi on bin kişinin
Ve benzememesi
Bir motörlü kıtanın bir karanfile,
Yarin dudağından getirilmiş!!!!

Cold Souls


Yaklasık 90 dakikamı ayırdıgım filmden elime gecen tek nokta bu replik oldu,paylaşayım istedim;


Bu bir fil.Sirke gittiyseniz bu canlıların ufacık bir kazığa bağlanmış halde sakince durduklarını görmüşsünüzdür.Fil genç ve nispeten güçsüzken sağlam bir kazığa bağlanır.Daha sonra, ne kadar büyük ve güçlü hâle gelirse gelsin kendini kurtaramayacağına inanmaya devam eder.

Birçok zeki insan da sirk fili gibidir.Kendi kendilerine koydukları sınırları asla sorgulamazlar.

Ruh da, benzer şekilde kazık işlevi görebilir.

Zincirlerini kırması gerekir.

12 Şubat 2010 Cuma

İntihar Cinayet


Gerilim tarzında kitapta dikkatimi başka bir nokta çekti,işte o nokta ;


Bir deney yapılmış 6-7 yaslarında cocuklara.Onlara küçük kız-oglan fotografları gösterilmis.Sonrasında hangisinin daha şirin bulundugunu nedeniyle birlikte acıklamaları istenmis.Kızlardan biri oglanlardan birinin gülüşünü begendigini soylemiş.gulumserken agzının sol tarafı sag tarafından biraz daha kalkıkms.Yaklasık bin kadar yanıt bir yere kaydedilmiş.Sonra aynı cocuklar 30yıl boyunca takip edilmiş.6-7yasında begendiklerinin,yani ideal guzelligin onlar icin pek degişmedigi ortaya cıkmıs.Çarpık gulumseyişli oglanı begenen kız aynı sekilde gulumseyen adamla evlenmis.Bazı cocuklarsa aradıklarını hiçbir zman bulamamalarına ragmen girdikleri ilişkide surekli basarısz olmus.


Öyle işte...

7 Şubat 2010 Pazar

hayatta kendini sims karakteri gibi hissetmek





Sims oynayanlar yahut menajer futbol oynayanlar bilirler bir karakter secersiniz ve o karakterin ozellikleri icin elinize bir puan verilir.O puanla karakterinizi sekillendirirsiniz,simste ne kadr urkek-eglence meraklısı-iyi kalpli aynı seklde menajerdeyse de dripling-hırs-teknik vb. ozelliklerini belirlemek size kalmıstır.
Oyundan hareketle bi baska acıdan kendimi degerlendirme istegi dogdu bende.Diyelim ki elimde 100 puan var ve bunu kendime nasıl bolerim die sahiden dusunudum (zamazingolara bayılırım,eee 24 saat var.Harca harca bitmiyor)
İşte hayatımdaki öncüller;


%20


-Ailem konusunda kararsızım,simdi normal sıradan bir gunde bir araya gelmemiz yemeklere bakar sadece.Yoksa herkes odasındadır.Uzun sureli ayrılıklardan sonra dahi bir araya geldigimizde de max. 10 dakika bi özlem giderilir,sonrasında gene herkes rutin rollerine geri doner (genellikle tv karsısına)Ama zor ve kotu gunlerimde herkes sırtını bana geri dondugunde dahi onları yanımda hissederim.


%20


-Dostlarım,10 tane arkadasım olcagına 1 tane dostum olsun taraftarıyım.Haneyti yukseltmenin gunluk sadece "gunaydın-gunaydın"lık ilişkilerin adamı hiçbir zaman olamadım.Dolayısıyla cevrem cok geniş olmamakla birlikte herkesin hayatında olabilecek bir elin parmaklarını asmayacak kadar insan var hayatımda.Bu arada karsı cinsle olan ilişkime de deginmek isterim.Kendileriyle aram muazzam olmasa da iyidir,yalnız bu aralar dikkatimi bir şey çekti,İzmirli kızlarla arkadaslık manasında aram hep iyi olmus keza Ankaralı kızlarla da duygusal anlamda...Suyundan mıdır nedir,bilemedim..


%15



-Sıra geldi bireysel zevklere.Hayatımda bircok şey yer alır ama ilk sırayı müziğe vermek icin cok fazla dusunmeme gerek yoktu.Daha da basite indirgeyeyim hemen,her seyi dinlemem.Cok buyuk agırlıkla yabancı rock muzik.


%12.5


-Muzikten sonra ise sinema gelir,o da gene yabancı(daha cok abd)agırlıklıdır,bu bolume dizileri de katayım.Takip ettigim dizilerse sinemada oldugu gibi yabancı agırlıklıdır.


%12.5



-Spora yer versemem olmazdı herhalde,hayata futbolla gozlerimi actım,basketbolla devam ettim,tenise yoneldim.Spor konusunda idealim her dalı mumkun oldugunca denemek.Kendimi mukemmel bir spor izleyicisi olarak gorurum(izlemedigim dal yoktur diyebiliirm)Yalnız ulkemizdeki saf spor izleyicisinden beni ayıransa bunları gunluk hayata uyarlamam,sadece izlememem olabilir.


%10


-Kitap:Aslında kitabın hayatımdaki yeri azımsancak derecede degil ama bendeki felsefe,yorum begeni ve degerlendirmeler uzerine kitap almamak.Kendi kiabımı kendim kesfedeyim istiyorum,bu da genellikle sukut-U hayala yol acıyor.


%5



-Tiyatro,tiyatronun bu kadar geride kalması ilginc.Bunun en buyuk sebebiyse sinema kadar yaygın ve de ucuz olmaması olabilir.Elimden geldigince gayret ediorum.


%5



-Oyun, pc biraz eskidigi icin hala max 2008in oyunlarını oynayabildigim icin biraz geriden takip ediyor gibi olsam da ediyorum işte.

3 Şubat 2010 Çarşamba

The World is Ugly . . .


My Chemical Romance a ait bu sarkıya azıcık rötusda bulunmak istedim gece gece.


Maybe the world is ugly,

Maybe it's not worth living.

But you are right there,

You are beautiful to me.

That's why i wait here,

That's why i live still.


With the hope of touching you ,

With the sound of beating heart.

Are you thinking of me ,

Are you thinking as i do?


Not only world is ugly,

That you can live without me,You are also so ugly.

Not thinking of me as i do,

You are indeed a heart breaker.

31 Ocak 2010 Pazar

Top 20 of 2009


1-My Sister's Keeper
2-The Boat that Rocked
3-Star Trek
4-(500) Days of Summer
5-Law Abiding Citizen
6-District 9
7-The Hangover
8-Watchmen
9-Gamer
10-Avatar
11-Law Abiding Citizen
12-I love you,Man
13-X-Men Origins: Wolverine
14-Terminator Salvation
15-Drag me to Hell
16-Invictus
17-Sherlock Holmes
18-Up in the Air
19-The Ugly Truth
20-Inglourious Basterds
+ Brüno :))
Gozden kacırmıs olduklarım olabilr,tavsien varsa alabilirim.

28 Ocak 2010 Perşembe

Top (Rock) 10



1-Green day - 21st Century Breakdown


2-Arctic Monkeys - Humbug


3-Kasabian - West Ryder Pauper Lunatic Asylum


4-Muse - The Resistance


5-Placebo - Battle for the Sun: Limited Edition


6-Depeche Mode - Sounds Of The Universe


7-Franz Ferdinand - Tonight: Franz Ferdinand


8-U2-No Line On The Horizon


9-God Forbid - Earthsblood


10-Chris Cornell Scream


+Manga - Sehri hüzün (bir tane de bizden biri olsun istedim)


"Yaw kardeşim 1 tane de kadın vokal olsun." diosanız -Lily Allen It's Not Me It's You - tavsiyemdir.




En yakın zamanda da 2009 yapımlı en begendigim 10 filmi belirtecegim,bilginize..

27 Ocak 2010 Çarşamba


ekşisözlük'te kewell,ezel,ramiz dayı,behlül ve yönetim arasında geçen diyalog


-kewell: gazetelerde bu yazılanlar ne demek oluyor?

-yönetim: eğer sezon sonu gideceksen, şimdi git...kewell: cümlenizin sonuna 3 nokta koyarak duygusal ortam yaratmaya mı çalışıyosunuz?

-yönetim: alakası yok vallaha.

-ramiz dayı: yeğenim sakin ol.

-kewell: sen de kimsin bıyıklı amıca?

-ramiz dayı: gel oturalım senle şöyle. haldun sen de gel yeğenim. şimdi kardeşş mesele sözleşme uzatmak ya da uzatmamak değil; mesele..

-behlül: öaaağhhh.. ahhhğğhh.

-kewell: bu sarı kim yae? niye sözünü kesiyosun koca adamın terbiyesiz herif!?

-yönetim: behlül o. sinir krizi geçiriyor ama zararsızdır endişelenme.

-ezel: sen de mi soygundaydın kivıl, eğer öyleyse sen de başa döneceksin, senin için de geleceğim.

-kewell: ne soygunu arkadaşım, ne diyosun sen ya?

-ednan: bihter.. benim küçük meleğim.. neler oluyor, neden ağladın sen?

-kewell: bihter kim lan? nasıl bir ortamınız varmış arkadaş sizin?

-nil karaibrahimgil: sayemde tanındın kevıl, gitme yoksa atlarım köprüden.

-kewell: aa nil :/
Related Posts with Thumbnails